October 03, 2010

SPECTACULAR DAYS IN AMSTERDAM


数日間過ごしたアムステルダムでは、様々な経験をしました。この都市へ訪れた本当の理由は、ある大企業でインターンシップを行うためでした。僕は大企業やブランド・ネームに左右される事に対して、少し抵抗を感じますが、どうしてもこの企業でインターンシップの経験をしたい理由がありました。僕がアプライしていた部署は、ブランド・デザインと言うチームで、店舗のデザインからロゴ・デザイン、更にプロモーションまで幅広く、企業の持つ信念やメッセージを視覚的に表現するチームです。卒業制作でブランディング・デザインを行った僕は、広告のような外部へ委託するデザインよりも、内部で表現するデザインの自由に魅力を感じていました。そこで、日本で大変お世話になっている師匠にこのチームのディレクターを紹介して頂き、話が実現しました。しかし、状況は急に変化し、ビザの問題が理由で実際にインターンシップを経験する事は出来ませんでした。その代わり、この企業を訪れチームのメンバーとディレクターの方にお会いし、お話する機会がありました。何かがきっかけで、自分の気持ちやモチベーションが急に変化すると言いますが、まさにその瞬間を味わいました。ブランド・ネームに左右される事に対し、抵抗を感じると言いましたが、数少ない企業のみが持つ魅力的な環境もあると思います。以前から、この企業の表現する圧倒的なパフォーマンス力を知っていましたが、それを生み出す環境を経験し、心から納得しました。アムステルダムでは、悔いの無い滞在が出来ました。上の写真は最終日に訪れたZAANSE SCHANSと言う魅力的なスポットです。

"......"

12 comments:

  1. ohh, I love Amsterdam!

    How r u, Taro?

    ReplyDelete
  2. Hey, Taro. The way I heard that, you've come back to JP?

    ReplyDelete
  3. dude no reply whatsoever! am guessing you know who this is :D
    its Sn. i'll drop you an email. glad to see you're doing well :)

    Sn.

    ReplyDelete
  4. Dear Arna

    So, how are you doing?
    Enjoying the new environment?

    Taro Motoda

    ReplyDelete
  5. Dear Jiro

    Can't wait to meet you soon!

    Taro Motoda

    ReplyDelete
  6. Dear SN

    Hope you're doing well!

    How is your bike?
    Have you changed some gears?

    Taro Motoda

    ReplyDelete
  7. Hi

    I'm doing fine. Yeah, cardiff is nice city, but sometimes too quit. Now I'm preparing for exams, they start on Monday.

    ReplyDelete
  8. Dear Arna

    Ah yeah!
    You're in Cardiff right now.
    How is the course?
    Is it as tough as UCL?

    Take care,

    Taro Motoda

    ReplyDelete
  9. Course is very tough. Pre-sessional is so easy comparing to this. Hopefully I will pass my exams =)

    What about your course? I guess it's already started.

    Keep in touch

    ReplyDelete
  10. Dear Arna

    Mine has started on Monday.
    It seems to be an interesting course!
    Keep up good work!

    Hope to see you soon,

    Taro Motoda

    ReplyDelete
  11. Dear Arna

    Cheers!
    See you on Facebook.

    Taro Motoda

    ReplyDelete